наскільки Ви знайомі з системою розвивального навчання Д.Б.Ельконіна - В.В.Давидова?

вівторок, 27 листопада 2007 р.

"Методика викладання математики в початковій школі за системою розвивального навчання (РН)"

Шановні колеги!
До вашої уваги орієнтовний зміст моєї творчої роботи.
Буду вдячна за будь-які ваші коментарі, запитання, пропозиції, зауваження, поради тощо!

Тема роботи "Методика викладання математики в початковій школі за системою розвивального навчання (РН)".
Йдеться про конкретну систему, розроблену Д.Б Ельконіним, В.В. Давидовим, В.В Рєпкіним та іншими російськими й українськими вченими, які аналізуючи навчальну діяльність школярів визначили її сутність, що полягає не в засвоєнні знань та умінь, а у формуванні в учнів "інструмента" їх здобуття.

Зміст тренінгу намагатимуся зробити максимально конкретним і практичним. Однак, оскільки цільовою аудиторією я обрала вчителів початкових класів, які не проходили навчання щодо викладання за системою РН, а лише, сподіваюся, чули про неї (максимум - бачили роботу колег), першу тему планую присвятити загальним питанням.

Отже, зміст тренінгу послідовно розкриватиметься у трьох темах (їх назви поки що орієнтовні):
1.1. Розвивальне навчання як сучасна освітня система (передумови її створення, історію створення (розробки) системи, сучасний стан й поширення, ключові поняття теорії РН).
1.2. Методика викладання математики в РН (специфіка змісту, методів, форм в РН)
1.3. Урок як "клітинка" системи. Підготовка і проведення уроку математики в РН.

Орієнтовні очікувані результати тренінгу.
Систематизувати знання слухачів щодо:

- ключових понять теорії РН;
- логіки побудови курсу математики в РН;
-особливостей методики викладання математики в РН;
-основних типів уроку в РН, їх структури;
- послідовності проектування уроку в РН.

Сформувати (розвинути) вміння:
- визначати навчальні задачі та моделювати логіку побудови змісту курсу математики;
- визначати тип уроку відповідно до змісту та етапів навчальної діяльності (НД);
- здійснювати вибір методів і форм навчання відповідно до етапу НД, типу уроку;
- проектувати урок математики, застосовуючи відповідні методи та форми навчання.

Розвинути установки до:
- інноваційності;
- аналізу;
- співпраці;
- рефлексії.

1 коментар:

Тетяна Гільберг сказав...

пані Олено!
Я ознайомилася зі змістом Вашої творчої роботи і блогом в цлому.
Хочу відмітити позитивні такі риси: гарний дизайн, наявний модуль опитування, наявність власного фото, змісту роботи.
Хочу також зазначити, що, ознайомившись з планом роботи, важко уявити практичну складову Вашого модуля. На мій погляд, він має більш теоретичне спрямування. Доцільно більше звернути увагу на проведення практичних робіт, ігор, інтерактивних методів, так як він для вчителів початкових класів.
Олено, Ви просто молодець!
З повагою Тетяна.
Прошу, завітайте на мій блог.
Ось його адреса:
http://khmgeograph.blogspot.com/